Nova srednjeročna ocena državnega tveganja za Rusijo
7. 5. 2024
CMSR je konec aprila 2024 pripravil novo srednjeročno oceno državnega tveganja za Rusijo, po lastni metodologiji ocenjevanja državnega tveganja.
Skupno srednjeročno tveganje Rusije se je znižalo, predvsem nižjega ekonomskega tveganja, in se sedaj uvršča v razred držav z visokim srednjeročnim državnim tveganjem. CMSR ocenjevano državo uvrsti v eno izmed petih kategorij tveganja:
· A – minimalno državno tveganje
· B – zelo omejeno državno tveganje
· C – omejeno državno tveganje
· D – visoko državno tveganje
· E – zelo visoko državno tveganje
Poleg končne ocene državnega tveganja je v eno izmed teh petih kategorij tveganja razvrščena tudi posamezna kategorija državnega tveganja, torej politično, ekonomsko in finančno tveganje.
Srednjeročno politično tveganje Rusije ostaja zelo visoko, ekonomsko in finančno tveganje pa ocenjujemo kot visoko, vendar sta oba glede na makroekonomske kazalce na meji z omejenim.
Srednjeročno politično tveganje bo ostalo zelo visoko in se, dokler bo trajala vojna v Ukrajini in bodo v veljavi mednarodne sankcije proti Rusiji, ne bo znižalo. Osrednja napoved analitikov je, da bo vojna v Ukrajini dolgotrajen konflikt, ki bo z različno intenzivnostjo potekal še leta. Vojna se bo verjetno počasi prevesila v zamrznjen konflikt z nestabilno razmejitveno črto, brez možnosti trajnega miru. V primeru ruskih vojaških neuspehov v Ukrajini bi bila trajnost režima predsednika Vladimirja Putina v resni nevarnosti. Obsežne zahodne sankcije proti Rusiji, ki bodo po pričakovanjih ostale v veljavi tudi v obdobju 2024-2028 in morda še dlje, povečujejo gospodarske napetosti zaradi visokih stroškov vojne v Ukrajini. Najmanj kratkoročno je Putin s ponovno zmago na predsedniških volitvah utrdil svoj položaj in okrepil svojo oblast. Če se bo gospodarski položaj države poslabšal, se bo tveganje za notranjepolitično nestabilnost povečalo, vendar dlje kot bo trajala vojna v Ukrajini, večja bo nevarnost upora s strani posameznikov v politično gospodarski eliti, ki vojni in Putinovemu avtoritarnosti nasprotujejo. Ruski odnosi z Zahodom bodo ostali napeti, politično in gospodarsko povezovanje s Kitajsko, pa tudi z Iranom, Turčijo, Severno Korejo in nekaterimi drugimi državami, ki sankcij ne spoštujejo, pa se bo nadaljevalo.
Ekonomsko tveganje se je v zadnjem letu in pol znižalo zaradi višje rasti BDP od pričakovanj, znižanja inflacije in višjih obrestnih mer, znižal se je tudi proračunski primanjkljaj, na tekočem računu pa Rusija še vedno beleži presežek. Finančno tveganje znižuje nizka zunanja zadolženost in stabilizacija bančnega sektorja.
Slovenija še naprej podpira EU sankcije proti Rusiji, zato so se bilateralni politični odnosi ohladili. Obseg blagovne menjave se je lani močno znižal, zlasti slovenski uvoz, tako izvoz kot uvoz pa se bosta po ocenah znižala tudi letos. Srednjeročno bo gibanje blagovne menjave še naprej odvisno od sankcij. Razmere bodo ostale negotove, nabavne verige in transport pa moteni. Neposrednih naložb slovenskih podjetij v Rusiji srednjeročno ne pričakujemo.
Srednjeročno oceno državnega tveganja Rusije ali katerekoli druge države lahko naročite na: info@cmsr.si
Več informacij: darja.zlogar@cmsr.si